TÄYSIN UUSI MISTUBISHI L200
Huomioitavaa:
Kaikki kuvat ja tuotetiedot ovat suuntaa-antavia. Osa varusteista voi vaihdella ulkonäön tai saatavuuden mukaan maasta riippuen. Kysy lisätietoja paikalliselta Mitsubishi-jälleenmyyjältäsi. Kuvien autot erikoisvarustein.
- Virheellisen kiihdytyksen estojärjestelmä (UMS): Järjestelmän toiminta ja havainnointi ovat vain täydentäviä eivätkä ne välttämättä aina toimi jokaisessa tilanteessa. Aja aina turvallisesti. Älä aja vain tämän järjestelmän varassa. Kuvassa esitetyt tutka-aallot ovat vain havainnollistamista varten, eivätkä ole esitys anturin todellisesta toimintatavasta. Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta.Järjestelmä kytkeytyy automaattisesti pois päältä, jos seuraavat edellytykset täyttyvät: 4LLc, R/D lock tai HDC-asetus on valittuna tai ASTC-asetus on pois päältä. Automaattinen jarrutus ei kokonaan pysäytä autoa. Auto matelee eteenpäin vaikka moottorin tehoa olisi rajoitettu. Järjestelmä ei välttämättä toimi verkkomaisten tai teräväkulmaisten esteiden kohdalla, jotka eivät heijasta ultraääntä oikein järjestelmän kannalta. UMS-järjestelmässä ei ole toimintoa, joka pitää auton paikallaan. Kuljettaja on vastuussa jarruttamisesta.
- Kuolleen kulman varoitin (BSW): Kuolleen kulman varoittimen tunnistus- ja ohjaustoiminnot ovat vain täydentäviä, eivätkä varoita kuolleissa kulmissa olevista autoista kaikissa olosuhteissa. Älä aja vain tämän järjestelmän varassa. Kuolleen kulman varoitin ei välttämättä toimi asianmukaisesti joissakin tapauksissa, riippuen liikenteestä, säästä, tien kunnosta ja mahdollisista esteistä. Kuljettajat ovat itse täysin vastuussa omasta turvallisesta ajotavastaan. Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta.
- Etutörmäysvaroitin (FCM): Etutörmäysvaroitin on vain täydentävä järjestelmä. Se ei estä törmäyksiä kaikissa tilanteissa. Aja turvallisesti, äläkä aja vain tämän järjestelmän varassa. Etutörmäysvaroitin toimii, kun oman autosi edessä on toinen auto. Etutörmäysvaroitin on suunniteltu tunnistamaan myös jalankulkijat, mutta ei joissakin tilanteissa välttämättä tunnista heitä tai jostakin syystä aktivoidu. Automaattinen jarrutus aktivoituu edelläsi ajavan auton suhteen, kun ajonopeutesi on noin 5–80 km/h (noin 5–180 km/h jos autossasi on mukautuva vakionopeussäädin) tai jalankulkijan suhteen, kun ajonopeutesi on noin 5–65 km/h. Etutörmäysvaroittimen ei ole tarkoitus ylläpitää jarrutusta, joten jarru vapautetaan noin 2 sekuntia pysähtymien jälkeen. Jotta auto ei tämän jälkeen lähtisi vierimään, saattaa olla tarpeen, että kuljettaja painaa jarrua. Joissakin tapauksissa etutörmäysvaroitin ei välttämättä toimi, jos kuljettaja pyrkii välttämään törmäyksen esimerkiksi autoa ohjaamalla tai kiihdyttämällä. Pyydä tarvittaessa lisätietoja paikalliselta Mitsubishi Motors -jälleenmyyjältä tai maahantuojalta.
- Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (RCTA): Älä luota autoillessasi vain tähän järjestelmään, joka ei välttämättä tunnista kaikkia liikkuvia ajoneuvoja joissakin olosuhteissa. Kuljettajat ovat itse täysin vastuussa omasta turvallisesta ajotavastaan. Kuvassa esitetyt tutka-aallot ovat vain havainnollistamista varten, eivätkä ole esitys anturin todellisesta toimintatavasta. Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta.
- Kaistavaroitin (LDW): Kaistavaroitinta ei ole tarkoitettu pienentämään riskejä, jotka aiheutuvat auton edessä olevan tilanteen huomioimatta jättämisestä (jokin vie huomion sivuun, kuljettaja on mietteissään jne.) tai esimerkiksi sääolosuhteista johtuvasta huonosta näkyvyydestä. Se on suunniteltu tunnistamaan kaistaviiva nopeuden ollessa vähintään noin 65 km/h. Ohjaa autoasi asianmukaisesti ja aja turvallisesti. Järjestelmä ei välttämättä tunnista kaistaa asianmukaisesti joissakin olosuhteissa. Katso lisätietoja omistajan käsikirjasta.
- Mäkilähtöavustin (HSA): HSA ei korvaa turvallista ajoa. Älä koskaan luota yksinomaan tähän toimintoon ajaessasi jyrkillä teillä. Ajoneuvo voi liikkua taaksepäin, jos jarrupoljin on kuormitettu tai jos tie on hyvin jyrkkä tai liukas. Tämä toiminto ei ole suunniteltu pitämään ajoneuvon pysähtyneenä ylämäkeen yli 2 sekuntia. Tämä toiminto ei korvaa jarrupolkimen painamista pitääkseen auton paikallaan. Katso lisätietoja omistajan käsikirjasta.
- Automaattiset kaukovalot (AHB): Tämä järjestelmä aktivoituu, kun nopeus on noin 40 km/h ja poistuu käytöstä hitaammalla ajonopeudella. Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta.
- 7 SRS-turvatyynyä: Turvatyynyt ovat osa täydentävää turvajärjestelmää (SRS). Jotta laukeava turvatyyny aiheuttaisi mahdollisimman vähän vahinkoa, käytä aina turvavyötä, istu suorassa istuimen keskiosassa äläkä nojaa oveen. Pyri aina sijoittamaan alle 12-vuotiaat ja sitä nuoremmat lapset takapenkille ja käytä asianmukaisia turvaistuimia. Jos käytät etuistuimella selkä menosuuntaan asennettavaa lastenistuinta, aktivoi SRS-turvatyynyn käytöstäpoistokytkin. Katso lisätietoja omistajan käsikirjasta ja turvaistuimen mukana tulleista ohjeista.
- Perävaunun vakautusjärjestelmä (TSA): TSA on osa täydentävää turvajärjestelmää. Aja turvallisesti, äläkä aja vain tämän järjestelmän varassa. Liukkaiden tienpintojen, voimakkaan sivutuulen, vääränlaisen lastauksen ja/tai korkean ajonopeuden takia TSA-järjestelmä ei välttämättä pysty vakauttamaan yhdistelmää. Katso lisätietoja omistajan käsikirjasta.