Ladattava hybriditeknologia
Ladattava hybridi
Mitä eroa on hybridillä, sähköautolla ja ladattavalla hybridillä?
Hybridi (HEV) käyttää sekä bensiinimoottoria että ajoakkua energianlähteinä. Akku voidaan ladata vain auton ollessa liikkeessä polttomoottorin tai jarrutusenergian avulla. Toimintamatka pelkällä sähköllä on vain muutamia kilometrejä.
Sähköauto (EV) käyttää vain akkua energianlähteenä eikä siinä ole perinteistä polttomoottoria. Sähköauton voi ladata ulkoisesta virtalähteestä.
Ladattava hybridi (PHEV) käyttää sekä bensiinimoottoria että ajoakkua energianlähteinä. Toisin kuin perinteinen hybridi (HEV), ladattava hybridi (PHEV) voidaan ladata ulkoisesta virtalähteestä. PHEV:llä voit ajaa jopa kymmeniä kilometrejä pelkällä sähköllä verrattuna tavalliseen hybridiautoon. Toisaalta voit myös käyttää sitä kuten normaalia bensiiniautoa, eikä sinun tarvitse huolehtia esimerkiksi lataamisesta pidemmällä matkalla.
Huomisen teknologia jo tänään
Mitsubishi OUTLANDER PHEV:ssä bensiinimoottori tuo tarpeen mukaan perinteistä tehoa. Kahden sähkömoottorin käyttö on hiljaisempaa ja taloudellisempaa. Mitsubishi OUTLANDER PHEV on niin edistynyt, että se vaihtaa saumattomasti molempien kesken ollakseen tehokkain.
Ajotilat
Katso, kuinka kaksoissähkömoottori ja bensiinimoottori toimivat yhdessä erilaisilla matkoilla.
Sähköajo
(Sähkömoottori)
Sähkömoottorit liikuttavat autoa akusta saatavalla sähkövirralla, jolloin polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt ovat nollassa. Ajotila on hiljainen, ekologinen ja tehokas. Enimmäisnopeus sähkötilassa (EV) on 135 km/h.
Sarjahybriditila
(Sähkömoottori + bensiinimoottorin tuki)
Bensiinimoottori toimii sähkömoottoreita avustavana generaattorina. Ajotilaa käytetään, kun ajoakun varaustila on matala tai kiihdytetään voimakkaasti. Bensiinimoottori ei ole kytkettynä voimansiirtoon vaan sähkömoottorit pyörittävät akseleita.
Rinnakkaishybriditila
(Bensiinimoottori + sähkömoottorin tuki)
Bensiinimoottori pyörittää etuakselia ja sähkömoottorit avustavat molemmilla akseleilla. Ajotila antaa koko kapasiteetin käyttöön esimerkiksi ajettaessa korkeilla nopeuksilla moottoritiellä.
Jarrutusenergian talteenotto
Lataa akkua ajaessasi
Energiaa syntyy auton jarruttaessa. Mitsubishi OUTLANDER PHEV hyödyntää tätä energiaa, jotta akun varaustilaa voidaan ylläpitää. Toisin sanoen sähkömoottori käyttää auton vauhtia energian talteenottoon, joka muutoin häviäisi jarrulevyistä lämpönä. Ohjauspyörän takana sijaitsevien valitsimien avulla voit hallita regeneroidun energian määrää. Valitse kuudesta tasosta ajo-olosuhteiden mukaan. Tämän innovatiivisen teknologian toinen etu on se, että se on ympäristöystävällisempi: sinun tarvitsee luottaa bensiinimoottoriin harvemmin.
Ajaminen sähköllä
Täydellinen kontrolli kätesi ulottuvilla
Voit valita sähköajon EV–kytkimestä. Sähköllä ajettaessa kilometrikustannukset ovat edullisemmat ja auto kulkee miltei äänettömästi. Kuvittele, että voisit ajaa aamun aikaisina tunteina kaupungin katuja pitkin tai maaseudulla niin, että et häiritsisi ketään.
Matalat CO2-päästöt
Katumaasturi erittäin matalilla CO2-päästöillä
Koska Mitsubishi OUTLANDER PHEV hyödyntää sähköä useammin, se on vihreämpi valinta, sillä hiilidioksidipäästöt ovat vain 46 g/km*.
Mitsubishi Outlander phev
Tutustu Mitsubishi OUTLANDER PHEV -ajokokemukseen.
Huomioitavaa:
* Polttoaineen kulutus, sähkönkulutus ja CO2 päästöarvot ovat uuden WLTP-mittaustavan mukaisia ja täyttävät Euro 6d-Temp päästöstandardin. Ajotapa ja muut tekijät (tieolosuhteet, ulkolämpötila, kuormitus, ajoneuvon kunto jne.) vaikuttavat auton polttoaineen kulutukseen, sähkönkulutukseen ja CO2 –päästöihin, joten käytännön kulutus voi poiketa mitatuista arvoista.
Kaikki kuvat ja tuotetiedot ovat suuntaa-antavia. Osa varusteista voi vaihdella ulkonäön tai saatavuuden mukaan maasta riippuen. Kysy lisätietoja paikalliselta Mitsubishi-jälleenmyyjältäsi. Kuvien autot erikoisvarustein.