Turvallisuus
Mukautuva vakionopeudensäädin (ACC)
Auttaa sinua pitämään turvallisen etäisyyden
Mitsubishi OUTLANDER PHEV:n mukautuva vakionopeudensäädin ylläpitää valitun etäisyyden edellä ajavaan autoon tutkaa käyttäen, jotta ajaminen olisi turvallisempaa ja rennompaa. Se vähentää kuljettajan stressiä etenkin ruuhkaisilla moottoriteillä. Muista, että turvallinen ajaminen on kuitenkin aina kuskin vastuulla.
ETUTÖRMÄYSVAROITIN (FCM)
Turvallisempi törmäyksen sattuessa
Etutörmäysvaroitin auttaa estämään etutörmäyksiä tai vähentämään niistä aiheutuvaa vahinkoa, jos törmäystä ei voi estää. Varoitin reagoi autoihin ja jalankulkijoihin kameran ja lasertutkan avulla. Jos järjestelmä havaitsee törmäysvaaran, kuuluu varoitusääni ja auto hidastaa automaattisesti.
Kaistavaroitin (LDW)
Jos ajelehdit, auto kertoo sen sinulle
Tämä älykäs toiminto antaa äänimerkin ja näyttää varoituksen, jos auto ajautuu ajokaistaltaan ilman suuntavilkun käyttämistä.
Automaattiset kaukovalot (AHB)
Säätää valot puolestasi
Jotta pimeällä ajaminen olisi turvallisempaa, mukavampaa ja helpompaa, kaukovalot vaihtuvat automaattisesti lähivaloiksi, kun edessä havaitaan muita ajoneuvoja. Valot myös palautuvat kaukovaloiksi automaattisesti, jotta sinun ei tarvitse irrottaa käsiäsi ohjauspyörästä valojen säätämiseksi.
Kuolleen kulman varoitin (BSW)
Ei enää kuolleita kulmia
Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (RCTA)
Peruuta itsevarmasti
Mittaristoon ilmestyy merkkivalo järjestelmän ollessa käytössä. Jos takapuskurissa olevat tutka-anturit havaitsevat lähestyvän ajoneuvon peruutusvaihteen ollessa kytkettynä, monitoiminäyttöön tulee varoitusviesti, kuuluu äänimerkki ja molempien sivupeilien merkkivalot vilkkuvat.
Multi Around Monitor - kamerajärjestelmä
Näe auto jokaisesta kulmasta
Auton edessä, takana ja sivuilla olevien kameroiden (ja lintuperspektiivin) näkymät voidaan esittää erilaisina yhdistelminä, jolloin nähdään, mitä kuolleissa kulmissa on. Kamerajärjestelmä auttaa havaitsemaan toisen auton tai jalankulkijan auton takana, joka tekee pysäköinnistä turvallisempaa.
Virheellisen kiihdytyksen estojärjestelmä (UMS)
Parkkeeraus tehty entistä helpommaksi
Pysäköitäessä sattuvia törmäyksiä ehkäistään järjestelmällä, joka antaa äänimerkin ja näyttää varoituksen, jos etu- tai taka-anturit havaitsevat esteen. Järjestelmä myös ohjaa moottorin tehoa, jos vahingossa kiihdytät äkillisesti.
RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) -kori
Ainutlaatuinen korirakenne
RISE on Mitsubishin ainutlaatuinen korirakenne, joka lisää turvallisuutta mahdollisissa törmäystilanteissa. Erittäin kestävä RISE-kori sitoo ja ohjaa energiaa törmäystilanteissa. Törmäyksiä varten lattian etuosaan on lisätty tukipalkki, joka estää matkustamon muodonmuutokset törmäyksessä.
Mitsubishi outlander phev
Mitä haluaisit tehdä seuraavaksi?
Huomioitavaa:
Kaikki kuvat ja tuotetiedot ovat suuntaa-antavia. Osa varusteista voi vaihdella ulkonäön tai saatavuuden mukaan maasta riippuen. Kysy lisätietoja paikalliselta Mitsubishi-jälleenmyyjältäsi. Kuvien autot erikoisvarustein.
- Etutörmäysvaroitin (FCM): Etutörmäysvaroitin on vain täydentävä järjestelmä. Se ei estä törmäyksiä kaikissa tilanteissa. Aja turvallisesti, äläkä aja vain tämän järjestelmän varassa. Etutörmäysvaroitin toimii, kun oman autosi edessä on toinen auto. Etutörmäysvaroitin on suunniteltu tunnistamaan myös jalankulkijat, mutta ei joissakin tilanteissa välttämättä tunnista heitä tai jostakin syystä aktivoidu. Automaattinen jarrutus aktivoituu edelläsi ajavan auton suhteen, kun ajonopeutesi on noin 5–80 km/h (noin 5–180 km/h jos autossasi on mukautuva vakionopeussäädin) tai jalankulkijan suhteen, kun ajonopeutesi on noin 5–65 km/h. Etutörmäysvaroittimen ei ole tarkoitus ylläpitää jarrutusta, joten jarru vapautetaan noin 2 sekuntia pysähtymien jälkeen. Jotta auto ei tämän jälkeen lähtisi vierimään, saattaa olla tarpeen, että kuljettaja painaa jarrua. Joissakin tapauksissa etutörmäysvaroitin ei välttämättä toimi, jos kuljettaja pyrkii välttämään törmäyksen esimerkiksi autoa ohjaamalla tai kiihdyttämällä. Pyydä tarvittaessa lisätietoja paikalliselta Mitsubishi Motors -jälleenmyyjältä tai maahantuojalta.
- Mukautuva vakionopeussäädin (ACC): Mukautuva vakionopeussäädin on vain täydentävä järjestelmä. Aja turvallisesti, äläkä aja vain tämän järjestelmän varassa. Mukautuva vakionopeussäädin ei välttämättä aktivoidu joissakin tilanteissa. Järjestelmä ei välttämättä tunnista tilannetta edessä olevan auton tyypistä tai kunnosta, sääolosuhteista tai tieolosuhteista johtuen. Lisäksi järjestelmä ei välttämättä pysty jarruttamaan riittävästi, jos edellä ajava auto jarruttaa äkillisesti tai toinen auto kiilaa eteesi, jolloin autosi lähestyy sitä nopeasti. Pyydä tarvittaessa lisätietoja paikalliselta Mitsubishi Motors -jälleenmyyjältä tai maahantuojalta.
- Kaistavaroitin (LDW): Kaistavaroitinta ei ole tarkoitettu pienentämään riskejä, jotka aiheutuvat auton edessä olevan tilanteen huomioimatta jättämisestä (jokin vie huomion sivuun, kuljettaja on mietteissään jne.) tai esimerkiksi sääolosuhteista johtuvasta huonosta näkyvyydestä. Se on suunniteltu tunnistamaan kaistaviiva nopeuden ollessa vähintään noin 65 km/h. Ohjaa autoasi asianmukaisesti ja aja turvallisesti. Järjestelmä ei välttämättä tunnista kaistaa asianmukaisesti joissakin olosuhteissa. Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta.
- Automaattiset kaukovalot (AHB): Tämä järjestelmä aktivoituu, kun nopeus on noin 40 km/h ja poistuu käytöstä hitaammalla ajonopeudella. Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta.
- Kuolleen kulman varoitin (BSW): Kuolleen kulman varoittimen tunnistus- ja ohjaustoiminnot ovat vain täydentäviä, eivätkä varoita kuolleissa kulmissa olevista autoista kaikissa olosuhteissa. Älä aja vain tämän järjestelmän varassa. Kuolleen kulman varoitin ei välttämättä toimi asianmukaisesti joissakin tapauksissa, riippuen liikenteestä, säästä, tien kunnosta ja mahdollisista esteistä. Kuljettajat ovat itse täysin vastuussa omasta turvallisesta ajotavastaan. Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta.
- Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (RCTA): Älä luota autoillessasi vain tähän järjestelmään, joka ei välttämättä tunnista kaikkia liikkuvia ajoneuvoja joissakin olosuhteissa. Kuljettajat ovat itse täysin vastuussa omasta turvallisesta ajotavastaan. Kuvassa esitetyt tutka-aallot ovat vain havainnollistamista varten, eivätkä ole esitys anturin todellisesta toimintatavasta. Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta.
- Virheellisen kiihdytyksen estojärjestelmä (UMS): Järjestelmän toiminta ja havainnointi ovat vain täydentäviä eivätkä ne välttämättä aina toimi jokaisessa tilanteessa. Aja aina turvallisesti. Älä aja vain tämän järjestelmän varassa. Kuvassa esitetyt tutka-aallot ovat vain havainnollistamista varten, eivätkä ole esitys anturin todellisesta toimintatavasta. Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta.