2006

i

Yleensä pienessä autossa on tehty kompromisseja: mitä saat kompaktiudesta, uhraat sisätiloissa ja turvallisuudessa.

Mutta päätimme ottaa radikaalin uuden lähestymistavan i:n kanssa.

Kehitimme takavetoisen auton, johon asensimme moottorin taka-akselin eteen. Sitten sijoitimme suuret 15 tuuman pyörät pitkälle kumpaankin nurkkaan ja suunnittelimme erottuvan munanmuotoisen ajoneuvon. Tuloksena saatiin lisää vakautta, mikä teki autosta turvallisemman ja tilavamman. Sitten keskityimme voimanlähteeseen. Kehitimme täysin uuden alumiinisen DOHC MIVEC -välijäähdytetyn turbomoottorin, joka antoi erinomaisen suorituskyvyn ja alhaisen polttoaineenkulutuksen. Se lanseerattiin tammikuussa 2006 ja voitti useita palkintoja, mukaan lukien Japanin hyvän suunnittelun Grand Prix 2006-2007 -palkinnon.