2009

i-MiEV

i-MiEV:llä oli pitkä akseliväli, joka periytyi i minicar -mallista. Tämä tarkoitti, että oli riittävästi tilaa suuren kapasiteetin litium-ioniajoakun asentamiseksi lattian alle ja virtalähteen asentamiseksi tavaratilan alle. Tämä antoi i-MiEV:lle vaikuttavan toimintamatkan vähentämättä istuma- tai tavaratilaa.

Autossa oli myös MiEV OS (MiEV-käyttöjärjestelmä). Tämä oli edistyksellinen, integroitu ajoneuvojen hallintajärjestelmä, joka on suunniteltu vuosien mittaisen EV-tutkimuksen ja -kehityksen kautta.

i-MiEV tarjosi korkean suorituskyvyn ja luotettavuuden, joka sopii uuden sukupolven EV:lle. Sen CO2-päästöt olivat nollassa ja sen täyssähköinen ajo oli hiljaista, ketterää ja mukavaa. Se voitti Japanin Vuoden auto 2009-2010 -kilpailussa "Advanced Advanced Technology" -erityispalkinnon.