UUDEN SUKUPOLVEN ASX TULEE MYYNTIIN VIIDELLÄ ERI VOIMALINJALLA

  • Uusi ASX on saatavilla viidellä eri bensiini- ja sähköistetyllä voimalinjalla, jotka ovat kehitetty nimenomaan Euroopan markkinoita varten.
  • Saatavilla on laaja valikoima eri voimalinjavaihtoehtoja matalalla kulutuksella ja CO2-päästöillä vastaamaan asiakkaiden odotuksia.
  • Uuden sukupolven ASX esitellään syyskuussa 2022 ja ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille keväällä 2023.

 

 

Mitsubishi Motors Europe on vahvistanut tänään voimalinjavaihtoehtonsa uudelle ASX-sukupolvelle. Nimenomaan Euroopan markkinoille kehitetty ASX takaa monipuolisilla moottorivaihtoehdoillaan, että katumaasturikuljettajien monipuoliset tarpeet tulevat huomioiduksi. Tarjolla on autoja niin tehoa kaipaaville kuin taloudellisuutta arvostaville kuljettajille.

 

 

Mallisto alkaa innovatiivisella 1.0-litraisella turboahdetulla bensiinimoottorilla, jossa on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto.

 

 

Niille asiakkaille, jotka haluavat enemmän suorituskykyä, tarjolla on 1.3-litrainen suorasuihkutteinen turbomoottori, joka on saatavilla 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla sekä 7-portaisella kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla. (7DCT)

 

 

 

Uuden sukupolven ASX on ensimmäinen Mitsubishin lanseeraama malli Euroopassa, joka on varustettu täyshybridimoottorilla (HEV). Voimalinjassa 1.6-litrainen bensiininmoottori on yhdistetty kahteen sähkömoottoriin sekä automaattiseen monitilavaihteistoon.

 

 

Malliston huipulla on ladattava hybridi. Auton ladattava hybridijärjestelmä kostuu 1.6-litraisesta bensiinimoottorista, joka on yhdistetty kahteen sähkömoottoriin sekä 10.5 kWh akkuun. Tämä Allianssin toteuttama yhdistelmä on ainutlaatuinen B-segmentin katumaastureissa. Näin ollen uuden sukupolven ASX seuraa Mitsubishin aiempia jalanjälkiä vahvassa hybridiosaamisessa, joista Outlander PHEV ja Eclipse Cross PHEV ovat olleet myyntimenestyksiä.

 

 

 

Kaikki moottorivaihtoehdot ovat saatavilla lanseerauksen yhteydessä keväällä 2023.

 

·      1.0LMPI-T: 3-sylinterinen turboahdettu bensiinimoottori polttoaineen monipistesuihkutuksella:

o  6-vaihteinen manuaalivaihteisto. Teho: 91 hv. CO2: 132–136 g/km.

·      1.3L DI-T: 4-sylinterinen turboahdettu bensiinimoottori polttoaineen suorasuihkutuksella:

o  6-vaihteinen manuaalivaihteisto: Teho: 140 hv. CO2: 130–134 g/km.

o  7-portainen kaksoiskytkinvaihteisto (7DCT): Teho: 158 hv. CO2: 131–137 g/km.

·      1.6L Hybrid (HEV): 1.6-litrainen bensiinimoottori kahdella sähkömoottorilla ja 1.3 kWh akulla yhdistettynä automaattiseen monitilavaihteistoon.

Yhteisteho: 145 hv. CO2: 107- 113 g/km.

·      1.6L Plug-in Hybrid (PHEV): Kaksi sähkömoottoria ja 10.5 kWh akku, yhdistettynä 1.6-litraiseen bensiinimoottoriin ja automaattiseen monitilavaihteistoon.

Yhteisteho: 160 hv. CO2: 30–31 g/km.

 

Huom. Teho ja CO2 arvot ovat mitattu WLTP-standardien mukaisesti. Arvot ovat suuntaa antavia ja odottavat viimeistä tyyppihyväksyntää.

 

 

Uusi ASX perustuu Renault-Nissan-Mitsubishi Allianssin CMF-B alustaan ja autoja valmistetaan Valladollidin tehtaalla Espanjassa.

 

 

Frank Krol, Mitsubishi Motors Europen toimitusjohtaja kommentoi:

“Uuden sukupolven ASX on erittäin kilpailukykyinen tuote varustettuna monella eri voimalinjalla. Eurooppalaisilla asiakkailla on tunnetusti erilaisia odotuksia ja mieltymyksiä B-segmentin katumaastureille. Tämän vuoksi meille onkin tärkeää, että tarjoamme monipuolisesti erilaisia bensiini-, hybridi- kuin ladattava hybridiversiota asiakkaillemme. "