Mitsubishi MotorsMitsubishi Motors
    • Mallisto

    • Outlander PHEV

      *Alkaen 49 990 €

    • Uusi ASX

      *Alkaen 23 990 €

    • ECLIPSE CROSS PHEV

      *Alkaen 39 867 €

    • COLT

      *Alkaen 20 232 €

    • ASX MY23

      *Alkaen 27 013 €

    • Mitsubishin ostaminen
    • Rakenna autosi
    • Hinnastot ja esitteet
    • Tarjoukset
    • Varaa koeajo
    • Löydä lähin jälleenmyyjäsi
    • Lisävarusteet
    • Yksityisleasing
    • Rahoitus
    • Vertaa
    • Varaa auto verkosta
    • Omistajuus
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Mitsubishi merkkihuolto
    • Varaa huolto
    • Huollon tarjoukset
    • Tutustu huolenpitosopimukseen
    • Ajoturvapalvelu
    • Huollon asiakaslupaus
    • Omistajan käsikirjat
    • Tutustu Mitsubishiin
    • Filosofiamme
    • Mitsubishi News
    • Tilaa uutiskirje
    • Sähköistyminen
    • Historia
    • Tietoa autojen tekniikasta
  • Varaa koeajo
  • Rakenna autosi
  • Löydä lähin jälleenmyyjäsi
  • Hinnastot ja esitteet
  • Varaa huolto
  • Varaa verkosta
Outlander PHEV
Outlander PHEVAjettavuusMuotoiluSisätilatLiitettävyysLisävarusteet
  • Outlander PHEV
  • Ajettavuus
  • Muotoilu
  • Sisätilat
  • Turvallisuus
  • Liitettävyys
  • Lisävarusteet
  • Suomi
  • Mallisto
  • Outlander PHEV
  • Turvallisuus

  • KAISTALLAPIDON HÄTÄAVUSTIN
  • RISTEÄVÄN LIIKENTEEN VAROITUSJÄRJESTELMÄ
  • MUKAUTUVA VAKIONOPEUDSSÄÄDIN
  • LIIKENNEMERKKIEN TUNNISTUSJÄRJESTELMÄ
  • KULJETTAJAN HUOMIOVAROITUS
  • KULJETTAJAA VALVOVA JÄRJESTELMÄ
  • PERÄVAUNUN VAKAUTUSJÄRJESTELMÄ
  • TAKAISTUINVAROITIN

Varaa koeajo

KONFIGUROI OUTLANDER PHEV

Etsi jälleenmyyjä

TUTUSTU YHTEYKSIIN

Varustelussa voi olla markkina-aluekohtaisia eroja. Pyydä tarvittaessa lisätietoja Mitsubishi Motors -jälleenmyyjältä tai maahantuojalta.

 

■ Kuljettaja kantaa aina itse täyden vastuun oman ajamisensa turvallisuudesta. Älä jätä ajoturvallisuutta pelkästään näiden järjestelmien varaan.

Katso lisätietoja auton käyttöohjekirjasta. Pyydä tarvittaessa lisätietoja MITSUBISHI MOTORS -jälleenmyyjältä tai maahantuojalta.

 

■ Automaattinen hätäjarrutus peruutettaessa [Rear AEB] toimii kuljettajan apuna. Järjestelmää ei ole tarkoitettu korvaamaan kuljettajan asianmukaista toimintaa.

Käytä aina sivupeilejä ja taustapeiliä ja käänny kastomaan siihen suuntaan, johon olet lähdössä liikkeelle ennen peruuttamista ja sen aikana. Älä koskaan luota pelkkään takaosan AEB-järjestelmään.

On kuljettajan vastuulla aina pysyä valppaana, ajaa turvallisesti ja hallita autoa. Takaosan AEB-järjestelmän tunnistuskyky on rajallinen.

Takaosan AEB-järjestelmä ei ole toiminnassa kaikissa olosuhteissa

 

■ Mukautuvat LED-ajovalot (ALH): Etukamera tunnistaa edellä ajavan tai vastaantulevien autojen valot ja ympäristön kirkkauden ja järjestelmä muuttaa valokeilan valaisemaa aluetta automaattisesti. Tunnistaessaan liikennemerkin järjestelmä säätää siihen kohdistuvaa valaistusta automaattisesti ja estää heijastumat, jolloin merkki näkyy paremmin.

Mukautuvat LED-ajovalot toimivat, kun mittariston ALH-merkkivalo palaa ja ajonopeus on yli n. 40 km/h. Ajonopeus hidastuu alle 30 km/h nopeuteen ja ajovalot pysyvät lähivaloilla.

Kaukovalot ja lähivalot eivät seuraavissa olosuhteissa ehkä vaihdu automaattisesti. Kytke kauko- tai lähivalot manuaalisesi.

 - Kun edellä oleva auto tai vastaantulevat autot ovat kaarteen, keskikorokkeen, liikennemerkin, puun tms. takana

 - Kun toinen ajoneuvo siirtyy eteesi

 - Kun kirkkaus vaihtelee usein liikennemerkkien, tien vierellä olevien puiden tms. johdosta

 - Kun lähistöllä on ajovaloja tai takavaloja muistuttavia valonlähteitä

 - Kun edessäsi on peilejä, liikennemerkkejä tai muita voimakkaasti heijastavia kohteita

 - Kun kamera havaitsee, että ajoneuvoa ei voi tunnistaa useiden valonlähteiden, kirkkaan valon tms. vuoksi.

 

■ Kuolleen kulman varoitusjärjestelmä [BSW] ei korvaa asianmukaisia ajotoimia eikä sitä ole suunniteltu estämään kontaktia ajoneuvoihin tai muihin kohteisiin. Kun ajat, käytä aina sivupeilejä ja taustapeiliä ja käänny katsomaan siihen suuntaan, jonne olet lähdössä varmistaaksesi, että kaistan vaihtaminen on turvallista. Älä koskaan luota pelkästään järjestelmään. Tutkan tunnistuskyky on rajallinen. Järjestelmien käyttäminen joissakin tieolosuhteissa, joidenkin merkintöjen kohdalla tai haastavissa sääoloissa saattaa aiheuttaa virheellistä toimintaa. Luota aina omaan toimintaasi onnettomuuksien välttämiseksi.

 

■ Kun havaitaan äkillinen jarrutus, hätäjarruvalojärjestelmä [ESS] vilkuttaa jarruvaloja ja lisäjarruvaloa estääkseen takatörmäyksiä.

Moottorin automaattinen sammutus- ja käynnistysjärjestelmä (ESS) toimii, kun seuraavat ehdot täyttyvät:

 - Ajonopeus on yli 50 km/h

 - Kun järjestelmä havaitsee äkillisen jarrutuksen, kun jarrupolinta painetaan

ESS-järjestelmä ei mahdollisesti toimi seuraavissa olosuhteissa:

 - Kun hätävilkut ovat päällä

 - Kun järjestelmä ei tunnista äkillistä jarrutusta

 

■ Etutörmäysvaroitinjärjestelmä [FCM] on vain täydentävä järjestelmä. Se ei estä törmäyksiä kaikissa tilanteissa. On kuljettajan vastuulla aina pysyä valppaana, ajaa turvallisesti ja hallita autoa.

Etutörmäysvaroitin (FCM) reagoi, jos auton edessä on auto, jalankulkija, pyöräilijä tai paikallaan oleva moottoripyöräilijä.

Etutörmäysvaroitin on suunniteltu tunnistamaan myös nämä kohteet, mutta joissain tilanteissa se ei välttämättä tunnista niitä tai ei jostain syystä aktivoidu.

Joissain tapauksissa etutörmäysvaroitin ei välttämättä toimi, jos kuljettaja pyrkii välttämään törmäyksen esimerkiksi autoa ohjaamalla tai kiihdyttämällä.

 

■ Kaistallapidon hätäavustin [ELA] ei ohjaa autoa tai estä hallinnan menetystä. On kuljettajan vastuulla aina pysyä valppaana, ajaa turvallisesti sekä pitää auto kaistallaan ja hallinnassaan.

ELA-järjestelmä on tarkoitettu toimimaan kaikilla teillä, joilla on selkeät merkinnät ja tien reunat, mutta se ei ehkä tunnista teiden reunoja tai merkintöjä joillakin teillä tai tietyissä sää- tai ajo-olosuhteissa.

Tutkien ja kameran tunnistuskyky on rajallinen. Kaikkia liikkuvia kohteita tai ajoneuvoja ei tunnisteta. Luota aina omaan toimintaasi onnettomuuksien välttämiseksi.

 

■ Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä [RCTA] ei korvaa asianmukaisia ajotoimia eikä sitä ole suunniteltu estämään kontaktia ajoneuvoihin tai muihin kohteisiin. Kun peruutat pysäköintipaikasta käytä aina sivupeilejä ja taustapeiliä ja käänny katsomaan siihen suuntaan, johon autosi tulee lähtemään. Älä koskaan luota pelkästään RCTA-järjestelmän toimintaan.

 

■ Mukautuvan vakionopeussäätimen [ACC] tunnistus- ja ohjaustoiminnot ovat vain täydentäviä järjestelmiä. Mukautuva vakionopeussäädin ei välttämättä aktivoidu joissakin tilanteissa. Järjestelmä ei välttämättä tunnista tilannetta edessä olevan auton tyypistä tai kunnosta, sääolosuhteista tai tieolosuhteista johtuen. Lisäksi järjestelmä ei välttämättä pysty jarruttamaan riittävästi, jos edellä ajava auto jarruttaa äkillisesti tai toinen auto kiilaa eteesi, jolloin autosi lähestyy sitä nopeasti.

 

■ Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä on tarkoitettu vai tukitoiminnoksi, joka tarjoaa kuljettajalle tietoja. Se ei korvaa kuljettajan tarkkaavaisuutta liikenteessä eikä ole vastuussa ajoturvallisuudesta. Se ei voi estää huolimattomuudesta johtuvia onnettomuuksia. On kuljettajan vastuulla pysyä tarkkana ja ajaa aina turvallisesti.

Kaikki liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän ilmoitukset ja varoitukset eivät ohita tietyssä tilanteessa sovellettavaa todellista nopeusrajoitusta. Nopeusrajoitteiden huomioiminen ja noudattaminen on aina kuljettajan vastuulla.

 

■ Kuljettajan huomiovaroituksen (DAA) tarkoituksena on vain ilmoittaa kuljettajalle mahdollisesta huomiokyvyn heikkenemisestä tai väsymyksestä. Se ei ohjaa autoa tai estä hallinnan menetystä. DAA-järjestelmä ei kaikissa tilanteissa tunnista kuljettajan huomiokyvyn heikkenemistä tai väsymystä eikä anna siitä varoitusta. On kuljettajan vastuulla aina pysyä valppaana, ajaa turvallisesti, pitää auto kaistallaan, pitää auto aina hallinnassaan, välttää ajamista väsyneenä ja välttää häiriötekijöitä (viestien kirjoittamista tms.).

 

■ Kuljettajan valvovan järjestelmän [DMS] tarkoituksena on vain ilmoittaa kuljettajalle mahdollisesta huomiokyvyn heikkenemisestä tai väsymyksestä. Se ei ohjaa autoa tai estä hallinnan menetystä. DMS ei kaikissa tilanteissa tunnista kuljettajan huomiokyvyn heikkenemistä tai väsymystä eikä anna siitä varoitusta. On kuljettajan vastuulla aina pysyä valppaana, ajaa turvallisesti, pitää auto kaistallaan, pitää auto aina hallinnassaan, välttää ajamista väsyneenä ja välttää häiriötekijöitä (viestien kirjoittamista tms.).

 

■ Perävaunun vakautusjärjestelmän [TSA] ohjaustoiminnot ovat vain täydentäviä.

Varmista ajaessasi aina turvallisuus, älä luota pelkästään näihin toimintoihin.

Liukkaalla tienpinnalla, voimakkaassa sivutuulessa, epäasianmukaisen painon tai matkatavaroiden sijoittelun ja/tai suuren ajonopeuden vuoksi TSA-järjestelmä ei ehkä pysty varmistamaan vakautta.

 

Etukamera tunnistaa edellä ajavan tai vastaantulevien autojen valot ja ympäristön kirkkauden ja järjestelmä muuttaa valokeilan valaisemaa aluetta automaattisesti.

AHB-järjestelmä toimii vain, kun mittariston AHB-merkkivalo palaa ja ajonopeus on vähintään n. 40 km/h. Ajonopeus hidastuu alle 30 km/h nopeuteen ja ajovalot pysyvät lähivaloilla.

Kaukovalot ja lähivalot eivät seuraavissa olosuhteissa ehkä vaihdu automaattisesti. Kytke kauko- tai lähivalot manuaalisesi.

 - Kun edellä oleva auto tai vastaantulevat autot ovat kaarteen, keskikorokkeen, liikennemerkin, puun tms. takana

 - Kun toinen ajoneuvo siirtyy eteesi

 - Kun kirkkaus vaihtelee usein liikennemerkkien, tien vierellä olevien puiden tms. johdosta

 - Kun lähistöllä on ajovaloja tai takavaloja muistuttavia valonlähteitä

 - Kun edessäsi on peilejä, liikennemerkkejä tai muita voimakkaasti heijastavia kohteita

 - Kun kamera havaitsee, että ajoneuvoa ei voi tunnistaa useiden valonlähteiden, kirkkaan valon tms. vuoksi.

  • Koko mallisto
  • Outlander PHEV
  • Uusi ASX
  • ECLIPSE CROSS PHEV
  • COLT
  • ASX MY23
  • Mitsubishin ostaminen
  • Rakenna autosi
  • Hinnastot ja esitteet
  • Tarjoukset
  • Lisävarusteet
  • Vertaa malleja
  • Varaa auto verkosta
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Varaa huolto
  • Huollon tarjoukset
  • Outlander PHEV -omistajille
  • Mitsubishi-Ajoturvapalvelu
  • Tutustu Mitsubishiin
  • Filosofiamme
  • WLTP-päästömittaus
  • Mitsubishi News
  • Tilaa uutiskirje
  • Lehdistö
  • Varaa koeajo
  • Löydä lähin jälleenmyyjäsi
  • Ota yhteyttä jälleenmyyjääsi
  • Varaa huolto
  • Astara Auto Finland Oy:n yleinen tietosuojaseloste
  • Mitsubishi Suomi verkkosivuston tietosuojaseloste
  • Käyttöehdot ja evästeet
  • Vastuuvapauslauseke

© Mitsubishi Motors Corporation 2024. Kaikki oikeudet pidetään.

;