Eclipse Cross PHEV:n ladattava hybriditeknologia

Eclipse Cross PHEV:ssä hyödynnetään sähköautojen perusteknologioita, joita olemme kehittäneet yli 50 vuoden ajan. Tuloksena on vaikuttava kiihtyvyys, tasaisempi ajo, erinomainen polttoainetaloudellisuus ja huomattavasti pienemmät päästöt.   

TULEVAISUUDEN TEKNOLOGIAA

Perustana menestyksekäs Outlander PHEV

Eclipse Cross PHEV:ssä on hyödynnetty samoja teknologioita kuin erittäin menestyksekkäässä Mitsubishi Outlander PHEV:ssä, joka on voittanut yli 21 palkintoa maailmanlaajuisesti. Outlander PHEV:n tapaan myös Eclipse Cross PHEV:ssä on tarvittaessa käytettävä perinteinen bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria – yksi etuakselilla ja toinen takana.  

Tutustu tästä usein kysyttyihin kysymyksiin PHEV-teknologiasta:

PHEV FAQ

ECLIPSE CROSSIN UUSI VOIMANSIIRTO

Yksi bensiinimoottori, kaksi sähkömoottoria

Eclipse Cross PHEV:ssä on hyödynnetty uraauurtavaa sähköautoteknologiaa edistyksellisen sarjahybriditilan luomiseksi. Sähköajotilassa ajo on tasaista ja lisäksi uskomattoman hiljaista. Lisäetuna on se, että polttoainetta ei kulu lainkaan eikä hiilidioksidipäästöjä synny.

AINUTLAATUINEN AJOJÄRJESTELMÄ

Sähköautopohjainen järjestelmä

Innovatiivinen ladattava hybridijärjestelmämme perustuu kahteen tehokkaaseen sähkömoottoriin, joten järjestelmä on sähköautopohjainen, kun taas kilpailijoidemme autot perustuvat pikemminkin bensiinimoottoripohjaisiin järjestelmiin. Tämä tarkoittaa sitä, että Eclipse Cross voi hyödyntää sähköajotilaa useammin, joten ajokokemus on todella hiljainen ja miellyttävä ja kiihdytys pehmeä useimmissa ajotilanteissa.

1. Kaksimoottorinen neliveto ja S-AWC

Etu- ja taka-akselille asennetut erilliset sähkömoottorit tuottavat uskomattoman herkästi reagoivan nelivedon, joka S-AWC-järjestelmän kanssa takaa erittäin hyvän vakauden sekä ohjaustuntuman.

2. Uusi 2,4-litrainen bensiinimoottori

Tehokas Atkinson-periaatteella toimiva bensiinimoottori mahdollistaa hyvän polttoainetaloudellisuuden sekä pienet hiilidioksidipäästöt.

3. Generaattori

Tehokas generaattori muuntaa bensiinimoottorin voiman sähköksi, jolla ladataan ajoakkua ja avustetaan tarvittaessa sähkömoottoreita.

4. Ohjausyksiköt

Älykkäät ohjausyksiköt parantavat energiatehokkuutta ja optimoivat moottorin ohjauksen. Maksimiväännön osalta järjestelmä on tehokkaampi kuin 3,0-litrainen bensiinimoottori.

5. Ajoakku

Tehokkaampi 13,8 kWh:n akku on sijoitettu lattian alle sisätilan maksimoimiseksi ja jotta auton painopiste olisi alempana turvallisuuden ja paremman käsiteltävyyden vuoksi. Varastoitua sähköä voidaan käyttää myös ulkoisten lisälaitteiden käyttövoimana.

Eclipse Cross PHEV on niin edistyksellinen, että se valitsee automaattisesti tehokkaimman ajotilan ajotilanteen perusteella.

Sähköajotila (vain sähkömoottori)

SOPII PARHAITEN: KAUPUNKIAJOON TAI LYHYISIIN TYÖMATKOIHIN

Auto liikkuu pelkästään sähkömoottorien voimalla hyödyntäen ajoakkuun varastoitunutta energiaa, jolloin polttoainetta ei kulu lainkaan eikä hiilidioksidipäästöjä synny. Ajaminen on hiljaista, ympäristöystävällistä ja tehokasta. Maksimiajonopeus on 135 km/h.

Sarjahybriditila (bensiinimoottori tuottaa sähköä)

SOPII PARHAITEN: MAANTIEAJOON

Sähkömoottorit liikuttavat autoa bensiinimoottorin tuottaman sähkön avulla. Bensiinimoottori tuottaa sähköä ja lataa akkua, kun sen varaustaso on alhainen tai lisävoima on tarpeen esimerkiksi voimakkaiden kiihdytysten aikana tai ylämäissä.

Rinnakkaishybriditila (bensiinimoottori ja sähkömoottori)

SOPII PARHAITEN: MOOTTORITIELLE

Auto liikkuu bensiinimoottorin voimalla esimerkiksi suurilla ajonopeuksilla (kun bensiinimoottorin teho on hyvä), ja sähkömoottorit avustavat sitä, kun tarvitaan lisävoimaa.

Sähköajotilan valitsin

Sähköajotilan valitsimen avulla voit valita, käytetäänkö vai säästetäänkö akun varausta vai ladataanko akkua.

REGENERATIIVISEN JARRUTUKSEN TASON VALITSIN

Lataa akkua ajon aikana

Liike-energiaa vapautuu auton jarruttaessa. Eclipse Cross PHEV hyödyntää tämän energian, jotta akun varaus pysyisi hyvänä. Toisin sanoen sähkömoottori käyttää ajoneuvon liikemäärän hyväkseen ja ottaa talteen energian, joka muuten katoaisi lämpönä jarrulevyistä. Voit säätää regeneroitavan energian määrää ohjauspyörän siivekkeillä. Voit valita kuudesta eri tasosta ajo-olosuhteiden mukaan. Tämän innovatiivisen teknologian toinen etu on sen ympäristöystävällisyys – ajat bensiinimoottorilla entistä vähemmän.

LATAA HELPOSTI

Tehokas litiumioniakku

Ladattavassa hybridisähköautossa (PHEV) on sekä perinteinen bensiinimoottori että sähkömoottori. Virtalähteenä on akku, jonka voi ladata ulkoisella virtalähteellä. Eclipse Cross PHEV:ssä on tehokas litiumioniakku. Sen lataaminen on kätevää ja helppoa. Voit kytkeä sen tavalliseen kotipistorasiaan, erityiseen kotilatauslaitteeseen tai julkiseen latauspisteeseen.

LISÄTIETOJA LATAAMISESTA

PIENET HIILIDIOKSIDIPÄÄSTÖT

Alhaisemmat kustannukset käyttäjän ja ympäristön kannalta

Eclipse Cross PHEV hyödyntää sähkömoottoria useammin, joten se on paljon ympäristöystävällisempi ja sen hiilidioksidipäästöt ovat erittäin pienet, vain 46 g/km (WLTP).

Toimintamatka sähköllä ilman pakokaasupäästöjä on jopa 45 kilometriä, joten voit ehkä ajaa kaikki työmatkasi pelkällä sähköllä ja käyttää bensiinimoottoria vain pidemmillä matkoilla.

1 500 W:N AC-PISTORASIA

Käytännöllinen integroitu pistorasia

Eclipse Cross PHEV:n tavaratilassa on kätevä pistorasia. Se tarjoaa 1 500 W:n 230 V verkkovirtaa ajoakusta. Tämä riittää vapaa-ajan laitteisiisi tai voi olla hyödyksi, jos kotonasi on sähkökatkos.

Huomautus: Joitakin laitteita ei saa käyttää, vaikka ne eivät ylittäisikään 1 500 W:n nimellistehonkulutusta. Lisätietoja on auton käyttöoppaassa.

VIRRAN PALAUTTAMINEN

Energian jakaminen (autosta kotiin tai autosta verkkoon)

Eclipse Cross PHEV ei pelkästään ota sähköä virtalähteestä. Se myös palauttaa sitä. Tämä on mahdollista vain ChaDeMO-latausliitännän avulla. Jos Eclipse Cross PHEV:n akussa on ylimääräistä varastoitua sähköä, tämän kaksisuuntaisen latausliittimen avulla voit käyttää sähköä omassa kodissasi tai lähettää sen takaisin verkkoon.***

MITSUBISHIN ETÄOHJAUSSOVELLUS

Helpompaa elämää etäohjauksen ansiosta

Haluatko asettaa ajastimen, jotta Eclipse Cross PHEV:n akku ladataan yöllä, jolloin sähkö on halvempaa? Mitsubishin etäohjaus hoitaa tämän ja paljon muuta. Voit ohjelmoida matkustamon esilämmityksen tai esijäähdytyksen, jotta lämpötila olisi täydellinen palatessasi autoon. Lisäksi voit sytyttää valot etänä, jos et muista, mihin pysäköit autosi.

Mitä eroa on hybridillä, sähköautolla ja PHEV:llä?

Hybridiautossa käytetään sekä bensiinimoottoria että sähkömoottoreita, ja akku latautuu vain auton ollessa liikkeessä. Sähköauto (EV) käyttää sen sijaan energianlähteenään vain akkua, joka ladataan ulkoisesta virtalähteestä.

Ladattavassa hybridisähköautossa (PHEV) on bensiinimoottori ja akku, joka voidaan ladata ulkoisesta virtalähteestä. Sen lataaminen on helppoa ja lisäksi se on monipuolisempi, koska voimanlähteitä on kaksi.

ECLIPSE CROSS PHEV

Siirry kohtaan Ajettavuus ja katso, millaista on olla Eclipse Cross PHEV:n ohjauspyörän takana.