ECLIPSE CROSS PHEV
Mitä seuraavaksi?
Varustelu voi vaihdella markkina-alueen mukaan. Ota yhteys lähimpään Mitsubishi-jälleenmyyjään, kun haluat tuoreimmat tiedot.
TÄRKEÄÄ
ACC: Mukautuvan vakionopeussäätimen (ACC) hallintaominaisuudet täydentävät ajoneuvon ominaisuuksia. Aja turvallisesti äläkä luota pelkästään tähän järjestelmään ajaessasi. ACC ei kytkeydy kaikissa tilanteissa. Järjestelmä ei ehkä tunnista todellista tilannetta oikein riippuen edellä ajavan ajoneuvon tyypistä ja olosuhteista sekä sää- ja tieolosuhteista. Järjestelmä ei myöskään ehkä pysty hidastamaan tarpeeksi nopeasti, jos edellä ajava ajoneuvo jarruttaa äkillisesti tai ajoreitillesi tulee toinen ajoneuvo niin, että oma autosi lähestyy edellä ajavaa ajoneuvoa. Ota yhteys lähimpään Mitsubishi- jälleenmyyjään, jos sinulla on kysyttävää.
FCM: Etutörmäysvaroittimen (FCM) tunnistus- ja hallintaominaisuudet ovat vain täydentäviä. Ne eivät estä törmäyksiä kaikissa tilanteissa. Aja turvallisesti äläkä luota pelkästään tähän järjestelmään ajaessasi. FCM toimii, kun auton edessä on ajoneuvo. FCM on suunniteltu tunnistamaan myös jalankulkijat, mutta se ei välttämättä tunnista jalankulkijoita tai aktivoidu kaikissa tilanteissa. Automaattijarrutus aktivoituu edessä olevan ajoneuvon osalta ajonopeuden ollessa n. 5–80 km/h (noin 5–180 km/h, jos ajoneuvossa on ACC) ja jalankulkijan osalta ajonopeuden ollessa n. 5–65 km/h. Koska FCM-järjestelmässä ei ole jarrutusta ylläpitävää toimintoa, jarrut vapautuvat noin 2 sekuntia pysähtymisen jälkeen. Jotta ajoneuvo ei lähtisi rullaamaan taaksepäin, kuljettajan on painettava jarrupoljinta. Joissakin tapauksissa FCM ei välttämättä toimi, jos kuljettaja pyrkii ohjaus- tai kiihdytystoimillaan välttämään onnettomuuden. Ota yhteys lähimpään Mitsubishi- jälleenmyyjään, jos sinulla on kysyttävää.
LDW: Kaistavahtia ei ole suunniteltu vähentämään riskiä, joka liittyy esimerkiksi siihen, ettei eteen katsota tarkasti (esim. huomio kiinnittyy johonkin sivulla olevaan asiaan tai ajatukset harhailevat) tai huono sää aiheuttaa heikon näkyvyyden. Se on suunniteltu tunnistamaan kaistat noin 65km:n tuntinopeudessa tai suuremmassa ajonopeudessa. Ohjaa ajoneuvoa oikein ja aja turvallisesti. Järjestelmä ei välttämättä tunnista kaistaa oikein kaikissa olosuhteissa. Lisätietoja on auton käyttöoppaassa.
BSW: Kuolleen kulman varoittimen (BSW) tunnistus- ja hallintaominaisuudet ovat vain täydentäviä. Ne eivät varoita kuolleissa kulmissa olevista ajoneuvoista jokaisessa tilanteessa. Älä luota pelkästään tähän järjestelmään ajaessasi. BSW ei välttämättä toimi normaalisti kaikissa tilanteissa liikenteestä, sääolosuhteista, tienpinnan olosuhteista ja esteistä riippuen. Kuljettajat ovat täysin vastuussa omasta turvallisesta ajamisestaan. Tutka-aaltojen grafiikkaa käytetään vain havainnollistamistarkoituksessa. Se ei edusta anturin todellista toimintaa. Lisätietoja on auton käyttöoppaassa.
RCTA: Älä luota pelkästään tähän järjestelmään. Se ei välttämättä tunnista kaikkia liikkuvia ajoneuvoja tietyissä olosuhteissa. Kuljettajat ovat täysin vastuussa omasta turvallisesta ajamisestaan. Tutka-aaltojen grafiikkaa käytetään vain havainnollistamistarkoituksessa. Se ei edusta anturin todellista toimintaa. Lisätietoja on auton käyttöoppaassa.
AHB: Järjestelmä aktivoituu, kun ajonopeus on vähintään n. 40 km/h. Järjestelmä passivoituu tätä hitaammissa nopeuksissa. Lisätietoja on auton käyttöoppaassa.
7 SRS-turvatyynyä: Turvatyynyt ovat osa SRS-turvatyynyjärjestelmää. Jotta turvatyynyn täyttymisestä aiheutuva loukkaantumisriski olisi mahdollisimman pieni, kiinnitä aina turvavyö, istu pystyasennossa keskellä istuinta äläkä nojaa ovea vasten. Sijoita aina mahdollisuuksien mukaan 12-vuotiaat ja sitä nuoremmat lapset takaistuimelle ja käytä sopivia turva- ja korokeistuimia. Jos käytössä on etuistuimen turvavöihin kiinnitetty, kasvot taaksepäin osoittava turvakaukalo, aktivoi SRS-turvatyynyn passivointikytkin. Lisätietoja on auton käyttöoppaassa ja turvaistuimen ohjeissa.
HSA: Mäkilähtöavustin (HSA) ei korvaa turvallista ajotapaa. Älä koskaan luota ainoastaan tähän toimintoon jyrkkiä teitä ajaessasi. Ajoneuvo voi liikkua taaksepäin, jos jarrupoljinta ei paineta riittävästi, jos mäki on erittäin jyrkkä tai jos tie on liukas. Toiminto on tarkoitettu pitämään ajoneuvoa paikallaan ylämäessä enintään kahden sekunnin ajan. Älä luota siihen, että tämä toiminto pitää ajoneuvon paikallaan, vaan sinun on painettava jarrupoljinta. Lisätietoja on auton käyttöoppaassa.